Uppror mot skolan!

Imorgon börjar skolan igen och jag har verkligen ingen lust. Är skoltrött till tusen, och hade helst av allt bara åkt i väg någonstans. Imorgon ska jag försöka motivera mig lite efter skolan och plugga matte. Men det kommer bli som vanligt, jag skiter i det. Linjära ekvationer och skit är inte min grej, matte överhuvudtaget är inte min grej.
Jag hatar det där att det alltid ska vara att man ska kunna det som står i böckerna för att få bra betyg, varför inte mer logiskt tänkade och allmänbildning. Folk kan ju vara rent av korkade men har tid/lust/ork att plugga och får då bra betyg. Är dom då bättre lämpade till jobben än någon som är mer allmänbildad men inte har lika lätt att lära sig allt som står i alla olika böcker?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0