VM-final vs VM-final

Hur kan det vara en sån stor skillnad att titta på en herr VM-final och en dam VM-final. Det känns absolut inte lika seriöst när det gäller damerna, och absolut inte lika roligt att titta på. En herr-final har man gått och väntat på och vet precis när den ska spelas. Nu hade jag bara tur att satte på tvn precis när tv-sändningen började annars hade jag inte haft den blekaste att de spelades.
Jag brukar vara en sån som ryser och nästan får tårar i ögonen när det gäller idrott och olika idrottsframgångar. Men just damfotboll känns helt olika. Visst, jag satt och kolla hela matchen men fick inte den där känslan som jag brukar få bl.a när Carolina Klûft tar hem ännu en medalj eller när Grekland vann EM 2004. Dam-VM borde ju nästan vara en höjdpunkt för en fotbollsspelare som jag men icke. Har ingen förklaring varför men damfotbollen känns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0