'


image42
Om man inte prövar så är man tråkig, man behöver pröva för att lära sig. Folk kan bli sårade och besvikna men att inte leva ut sina drömmar och testa nya saker hur ska man då veta vad man vill? Varför är det inte bara tuta och kör , alla vill vi lyckas och det kommer alltid att ske på andras bekostnad. Att såra någon kommer vi alltid att göra, och helt säkert bli sårade på ett eller annat sätt själva. Att sticka ut är bra men inte för mycket. Att vara snygg är bra, men inte heller det för mycket. Vi tjejer hittar fel på allt som rör sig och speciellt på varandra. Antingen tycker vi att tjejen för snygg, ful, glad, sur, ambitiös eller bara för populär. Alla är i princip misslyckade utom du och (troligen) dina närmaste. Jag är precis likadan, de jag gillar är bra resten är små irritationsobjekt. Hur orkar vi egentligen leta fel på andra, slösa tid på något som endå inte kommer ändras eller hända. Varför inte bara leva upp till sina drömmar och mål. Få det liv man alltid har drömt om leva lyckligt alla sina dagar? Jo, jag tror det är för att vi är fega. Vad tycker egentligen andra om mig? Vad tänker dom? Märker dom att jag har samma tröja som igår?
Man ska absolut respektera andra men det är inte dom som gör att du blir det du vill, det är det bara du som kan fixa. Vi har olika mål, men alla vill vi lyckas på ett eller annat sätt. Vissa vill ha en riktig praktfamilj, en sådan som alltid har bullar och andra godsaker i fryser. Att få barn nu i min ålder och binda(?) sig för hela livet tycker jag är helt galet. Ett barn, jag kan inte ens ta hand om mig själv. Men vissa vill, deras dröm kanske. Inget ska få stå i vägen. Men egentligen är det konstig vad olika vi vill, ett barn kan vara helt självklart för en annan men för mig känns det så avlägset. Ett förlova mig skulle det inte vara tal om, visst jag har ingen att förlova mig med men om det nu hade funnits en Herr Rogemyr så inte en chans att han hade fått sätta en ring på mitt finger. Jag behöver ingen annan för att lyckas, jag orkar inte heller tänka på två personer. Jag klarar mig så bra ensam. Ensam är stark! Jag kan om jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0