Trolla med ord

Dagarna går snabbt och blir helt plötsligt till veckor. Inget speciellt händer men endå springer tiden i väg. Dagarna går nästan på helt obemärkt men endå har varje dag en egen prägel, en liten sak kan vara helt annorlunda och på sätt förändra hela dagen. Så att försöka resumera en dag nästan omöjlig, dom viktigaste händelserna får man med men inte dom små men ack så viktiga detaljer. Att berätta vad som har hänt och vilka små situationer som har inträffat är inte alls svårt men att få fram den rätta känslan är helt omöjlig. Iallafall för mig. Att sätta ord på det där lilla och enkla är helt klart det svåraste. Alla kan skriva, men att få fram den där magiska känslan så man bara sitter och nickar med, ler och fnittar lite åt texten på datorn eller tidningen är helt omöjlig. Varför jag inte någon sån som kan trolla med ord? Jag vill, jag vill, jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0